دسته‌بندی نشده

انواع سنگ ساختمانی ارزان قیمت

انواع سنگ ساختمانی ارزان

سنگ یکی از مهم ترین متریال های مورد استفاده در ساختمان است که جلوه و انرژی خاصی به ساختمان می بخشد و محیط شیک و منحصر به فردی به ارمغان می آورد ولی هزینه های زیادی نیز با خود به دنبال دارد. اینکه اکنون در این صفحه قرار دارید نشان می دهد قصد دارید با مدیریت هزینه ها، بهترین و به صرفه ترین سنگ اقتصادی موجود را با توجه به بودجه خود انتخاب نمایید پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

سنگ ارزان بهتر است یا سرامیک؟

ممکن است این سوال در ذهن شما پیش بیاید که برای کف سنگ ارزان تهیه کنم بهتر است یا سرامیک؟ از جنبه های مختلف نگاهی کلی به این قضیه خواهیم داشت.

دوام

سرامیک به دلیل خشک بودن جنس آن به مراتب شکنندگی بیشتری داشته و دوام آن از سنگ کمتر است. همین موضوع ممکن است موجب هدر رفتن و افزایش هزینه ها بشود.

زیبایی

زیبایی مسئله ای کاملا سلیقه ای است لذا نمی توان در مورد آن نظر فنی ارائه کرد ولی عده بسیاری سنگ را به دلیل زیبایی طبیعی آن ترجیح می دهند. همچنین نقش و نگار سرامیک گسترده تر است و به کارخانه تولید کننده بستگی دارد به همین خاطر طرفداران خود را دارد.

کاربرد

سنگ و سرامیک از لحاظ کاربرد تقریبا یکسان هستند با این تفاوت که بطور مثال نمی توان سرامیک را گزینه مناسبی برای پله دانست.

نما

معمولا در نما هایی که سرامیک کار شده است ترک های متعددی قابل مشاهده است و تعویض سرامیک های شکسته پس از پایان کار بسیار سخت و هزینه بر است در عین حال و در صورتی که سنگ مناسب برای نما انتخاب شده باشد این اتفاق به ندرت پیش می آید.

مطلب پیشنهادی : سنگ یا سرامیک؟ بهترین انتخاب کدام است؟

ارزانترین سنگ های ساختمانی

عمده دلایل پایین بودن قیمت سنگ ها معمولا کیفیت آن هاست و در درجه های بعد سورت، ابعاد ، قدوپا، طرح و رگه در قیمت موثر است.

تراورتن و دلایل قیمت پایین

از سنگ های ارزان تراورتن می توان به درجه 2 حاجی آباد ، تکاب و آبگرم اشاره کرد.

از دلایل ارزان بودن این سنگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هرچه دامنه رنگی بیشتر و سنگ رو به تیرگی باشد قیمت آن کمتر خواهد بود.
  • جذب آب نیز یکی از عوامل کاهش قیمت است. هرچه بیشتر باشد قیمت کمتر خواهد بود.
  • قد و قامت نیز در کاهش قیمت موثر است. هرچه در ابعاد طولی کوتاه تر باشد قیمت کمتری خواهد داشت.
  • براقیت کمتر در ساب و درکل فرآوری ضعیف نیز موجب ارزان شدن سنگ تولید شده می شود.

همچنین جهت کاهش هزینه ها می توانید از عرض 30 به جای عرض 40 سانتی متر استفاده نمایید.

سنگ لایم استون

این سنگ به دلایل زیر عمدتا در فضای داخلی و مکانی به دور از رفت و آمد زیاد و رطوبت استفاده می گردد.

  • آهکی بودن و جذب آب بالا
  • مقاومت کمتر نسبت به سایر سنگ ها
  • حساس در برابر بارندگی و رطوبت

سنگ ترامیت

ترامیت نسبت به لایم استون رنگ سفیدتر و قیمت بالاتری نیز دارد ولی در مقایسه با تراورتن و مرمریت قیمت بسیار کمتری دارد. این سنگ ارزان، وزن سبکی نیز دارد و در نگاه اول افراد را مجذوب خود می کند اما باید در نظر داشت که سنگ ترامیت آهکی است و جذب آب بالایی دارد به همین خاطر استفاده از آن جهت نمای خارجی استان هایی که بارش و رطوبت زیادی دارند اصلا مناسب نمی باشد. زمانی که ترامیت در معرض بارندگی و رطوبت قرار گیرد رنگ سفید درخشان خود را از دست می دهد و روبه زردی می رود. از بهترین ترامیت های موجود می توان به ترامیت سمیرم و میاندوآب اشاره کرد.

مرمریت و عوامل موثر بر افت قیمت

مرمریت ها جزو پرکاربرد ترین سنگ ها هستند ولی به دلیل جذب آب بالا و عدم مقاومت در برابر رطوبت معمولا در فضای داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند.

برخی عواملی که موجب کاهش قیمت مرمریت می شوند:

  • رگه هایی که مستعد ترک هستند
  • رنگ پس زمینه و طرح ناهماهنگ
  • مانند سایر سنگ ها ، کیفیت پایین ساب
  • جذب آب بیشتر و ابعاد کمتر

گرانیت و دلایل ارزان بودن

گرانیت معمولا سنگی گران قیمت است اما برخی موارد موجب افت قیمت آن می شود.

  • فرآوری نامناسب و ساب ضعیف
  • جذب آب بیشتر از حد متوسط
  • طرح و رنگ ناهماهنگ
  • ابعاد ، هرچه ابعاد کمتر باشد قیمت نیز پایین تر است

نکات مهم در خرید سنگ ارزان قیمت

مقاومت سنگ در شرایط آب و هوایی محل زندگی خود را در نظر بگیرید. ممکن است سنگ انتخابی شما در برابر بارندگی و رطوبت مقاومت پایینی داشته باشد و اگر در شهر های شمالی یا جنوبی کشور زندگی می کنید این نوع سنگ برای نمای ساختمان شما مناسب نیست و عمدتا در فضای داخلی باید مورد استفاده قرار گیرد.

مقدار سنگ مورد نیاز ساختمان خود را تا حد امکان دقیق تر بدست آورید و نسبت به آن اقدام به خرید نمایید. این کار تا حد زیادی هزینه های شما را کاهش خواهد داد.

در انتخاب سنگ روی دامنه رنگی آن حساس نشوید. همانطور که می دانید سنگ ها از دل طبیعت بیرون آمده اند و مانند سرامیک و کاشی در کارخانه ساخته نشده اند به همین خاطر عقلانی است اگر هر دسته بین 10 تا 15 درصد بازی رنگی داشته باشد.

هرچه سنگ یکدست تر باشد قیمت بالاتری نسبت به دسته های هاله دار و موجدار خواهد داشت.

ابعاد سنگ و تاثیر آن بر قیمت

همانطور که در مقاله به آن اشاره شد هرچه ابعاد سنگ کوتاه تر باشد قیمت آن نیز کمتر است. به سنگ های قد و پای بلند که بالای 180 سانتی متر طول دارند به اصطلاح شمش گفته می شود. این سنگ ها قیمت بالاتری دارند.

عرض سنگ ها بطور معمول و طبق استاندارد 40 سانتی متر است.

قیمت پایین نشان از بی کیفیتی سنگ است؟

این مورد برای همه سنگ ها صدق نمی کند. بطور مثال سنگ لاشتر دو تیشه که در دسته سنگ های مرمریت قرار گرفته و به دو نوع دو تیشه و کم تیشه فرآوری می شود مقاومت بالایی دارد و از لحاظ کیفی حرفی برای گفتن دارد ولی به دلیل ظاهر نه چندان خوشایند در قیمت های پایین تری عرضه می شود.

استفاده از سنگ ارزان در ساختمان توصیه می شود؟

قبل از اقدام به خرید حتما کاربردهای هر سنگ را بررسی نمایید. عدم توجه به کاربرد سنگ موجب تحمیل هزینه های بازسازی و افزایش هزینه های خرید می گردد.

پیشنهاد می شود در این زمینه از طریق ارتباط با ما با پشتیبانی های مجموعه بازرگانی اترس در ارتباط باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

خرید سنگ ساختمانی ارزان در اصفهان

شرکت بازرگانی اترس با کادری مجرب آماده پاسخ به سوالات شما عزیزان و ثبت سفارش با رقابتی ترین قیمت و بیشترین تنوع می باشد. همچنین این مجموعه جهت رفاه حال خریداران محترم شرایط خرید غیرحضوری را فراهم آورده است. به راحتی با یک تماس می توانید سفارش خود را در هر نوع ، متراژ و ابعاد ثبت کنید و بار خود را در هرکجای کشور که هستید ، تهران ، شیراز، اصفهان و … در مکان خواسته شده دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − هشت =