تراورتن

تراورتن شکلاتی و عسلی کاشان | قیمت و مشخصات

تراورتن شکلاتی و عسلی کاشان به دلیل طیف رنگی زیبا و موج های شبیه به تراورتن گران قیمت دره بخاری همچنین کیفیت بالای جنسیت و ساب سنگ همواره مورد توجه سازندگان قرار گرفته است.

در ادامه مطلب با بررسی این تراورتن خوش قیمت با ما همراه باشید.

مزایا و معایب تراورتن کاشان

از مزایا و معایب تراورتن شکلاتی و عسلی کاشان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

قیمت مناسب

از ویژگی های مثبت این سنگ قیمت مناسب آن نسبت به کیفیت آن است که بسیار اقتصادی و بصرفه می باشد.

مقاومت در برابر آب و هوا

از دیگر مواردی که باید قبل از خرید تراورتن ها در نظر بگیرید مقاومت سنگ مدنظر در برابر آب و هوای منطقه شماست که خوشبختانه تراورتن شکلاتی و عسلی کاشان در برابر کلیه شرایط آب و هوایی مقاوم است.

ساب و براقیت

جنسیت تراورتن کاشان با دستگاه ساب متناسب است و همین منظور موجب می شود خروجی کار یک سنگ با سطح براق و آینه ای باشد.

طیف رنگی جذاب

پس زمینه این سنگ شباهت زیادی با تراورتن های گران قیمت و برند بازار نظیر دره بخاری و در مواردی نیز شبیه به برخی دسته های تراورتن حاجی آباد می باشد.

زمانی که روی نما کار شود به سختی می توان تشخیص داد یک سنگ برند کار شده است یا تراورتن کاشان. همین امر ارزش ساختمان را بالا می برد.

تنوع رنگی بالا

این محصول در رنگ های کرم ، عسلی و شکلاتی تولید می شود که تنوع خوبی در بین تراورتن ها محسوب می شود. در بین رنگ ها معمولا شکلاتی کاشان خواهان بیشتری دارد.

چسبندگی بالا

حفره های طبیعی موجود در پشت سنگ موجب می شود ملات در آن ها نفوذ کرده و چسبندگی سنگ به نما را افزایش دهد که سبب بالا رفتن مقاومت سنگ نیز می گردد.

عایق حرارتی و صوتی

جنسیت این سنگ حرارت و صوت را جذب و از خود رد نمی کند که باعث می شود سطح آن همواره خنک باشد و دمای ساختمان را در نواحی گرمسیر پایین بیاورد.

معایب سنگ تراورتن کاشان

ممکن است در برخی موارد با بارش باران و یا ملات نامناسب شوره بزند. پیشنهاد می شود کاشان معدن فقدان را تهیه نمایید زیرا تراورتن های استخراج شده از این معدن شوره نمی زنند.

کاربرد تراورتن شکلاتی و عسلی کاشان

عمده استفاده این سنگ به دلیل ویژگی های گفته شده، نمای ساختمان است اما در موارد زیر نیز کاربرد دارد.

  • سنگ فرش و فضای داخلی ساختمان
  • ساخت مصنوعات سنگی نظیر نرده سنگی ، مجسمه ، آبنما و…
  • پوشش دیواره های داخلی و بیرونی
  • درپوش و جدول سنگی

معدن سنگ تراورتن کاشان

معدن این سنگ همانطور که از نام آن پیداست در استان اصفهان و شهرستان کاشان قرار دارد. کاشان که به گلاب آن معروف است از معادن تراورتن های خوبی نیز برخوردار است.

از معادن تراورتن کاشان سنگ سیلور نیز استخراج می گردد.

آیا تراورتن کاشان شوره می زند؟

جذب آب تراورتن کاشان نسبت به سایر تراورتن ها بالاتر است و در برخی موارد در جنسیت آن نمک وجود دارد که این نمک ها همراه با تبخیر آب به روی سطح سنگ می آیند و ممکن است ظاهر سنگ را خراب کنند،

پیشنهاد ما این است که در صورت تمایل به خرید این سنگ، تراورتن های استخراج شده و فرآوری شده معدن فقدان را تهیه نمایید. معدن نامبرده طی تحقیقات انجام گرفته شوره نمی زند و تاکنون نیز گزارشی مبنی بر خلاف آن ارائه نشده است.

توجه کنید!

البته به این مورد نیز توجه داشته باشید که اکثر خرابی و شوره زدن نماها به دلیل استفاده از ملات نامناسب صورت می گیرد لذا از سیمان تیپ 3 و 5 و آب شیرین در نماکاری استفاده نمایید.

قیمت تراورتن شکلاتی و عسلی کاشان

قیمت تراورتن کاشان به موارد متعددی بستگی دارد.

معدن استخراج شده

کوپ خام سنگ ها از سمت معادن قیمت گذاری می شوند و همین امر تاثیر زیادی بر قیمت تمام شده آن دارد.

رنگ زمینه

معمولا در کشور رنگهای زمینه روشن نظیر کرم خواهان بیشتری دارد و افزایش تقاضا تاثیر مستقیمی بر قیمت آن می گذارد. البته رنگ شکلاتی و عسلی کاشان جذابیت بیشتری نسبت به کرم آن دارند ولی انتخاب آن امری سلیقه ای است.

سورتینگ

سنگها پس از فرآوری به منظور به حداقل رساندن بازه رنگی به دسته های مختلفی تقسیم می شوند و همانند سایر کالاهای ساختمان دارای درجه بندی کیفی هستند.

درجه بندی سنگ ها بطور معمول بصورت سوپر ، ممتاز ، درجه یک و درجه دو می باشد که سنگ های درجه دو از پایین ترین کیفیت برخوردار بوده و برای نواحی پشت کاری استفاده می گردد.

تراورتن عسلی کاشان

خرید تراورتن کاشان از اصفهان

جهت خرید بی واسطه انواع تراورتن کاشان از کارخانجات شهرک صنعتی محمودآباد اصفهان از طریق راه های ارتباطی موجود در سایت با ما تماس حاصل فرمایید تا از بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت به همراه مشاوره رایگان بهره مند شوید.

شبکه های اجتماعی

به منظور سهولت در دسترسی و تعامل بیشتر با مخاطبان ، همچنین ارائه گزارش روزانه از موجودی و قیمت محصولات و اطلاع فروش های ویژه سعی کرده ایم در اکثر شبکه های مجازی حضور داشته باشیم.

جهت ورود به هریک روی آن کلیک نمایید

کانال تلگرام

صفحه اینستاگرام

تماس با ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 5 =