تراورتن

سنگ تراورتن دره بخاری + قیمت اصفهان

سنگ تراورتن دره بخاری

سنگ تراورتن دره بخاری یکی از برندهای پرقدرت و مشهور در بین سنگ های ساختمانی به شمار می رود. این سنگ به دلیل ویژگی های خاص و طبیعی خود محبوبیت و جایگاه خوبی در بین سازندگان و طرفداران نماهای سنگی و رومی داراست.

در ادامه به بررسی سنگ تراورتن دره بخاری به همراه قیمت و خرید مقرون به صرفه آن در کارخانجات سنگبری اصفهان می پردازیم. باما همراه باشید.

مزایا و معایب تراورتن دره بخاری

از ویژگی های سنگ تراورتن دره بخاری می توان به موارد زیر اشاره نمود:

جنسیت استخوانی

همانند سایر تراورتن های برند بازار دره بخاری نیز از تراکم بالا ، مقدار تخلخل کم و جنسیت استخوانی و مستحکم برخوردار است.

رنگ روشن

دره بخاری غالبا در رنگ های روشن نظیر سفید، کرم و کرم روشن دیده می شود که با سلیقه اکثر سازندگان یکسان است. همچنین در سایر رنگ ها مانند عسلی نیز تولید می شود.

سطح آینه ای

این سنگ از قابلیت ساب پذیری خوبی برخوردار است و پس از فرآوری سطح براق، درخشان و آینه ای از خود به نمایش می گذارد.

یکنواختی زمینه

در بین کلیه سنگ های طبیعی بازه رنگی 10 الی 15 درصد در هر دسته امری کاملا عادی است. تراورتن دره بخاری از آن دسته سنگ هایی است که در متراژ بالا اختلاف رنگ زمینه ای زیادی ندارد. بدین معنا که اگر حین نماکاری با اتمام موجودی مواجه شدید به راحتی می توانید دسته مشابه سنگ خود را مجدد خرید نمایید.

جذب آب پایین

ویژگی جذب آب کم در سنگ تراورتن دره بخاری موجب می شود در برابر کلیه شرایط آب و هوایی مقاوم باشد و در سرما، گرما ، بارش برف و باران و یخ زدگی دچار ترک خوردگی و تغییر رنگ نشود.

مقاومت

این تراورتن از لحاظ مقاومت سایشی و فشاری در جایگاه خوبی قرار دارد

معایب تراورتن دره بخاری

از معایب سنگ تراورتن دره بخاری قیمت بالای آن در برخی دسته ها می باشد. بطورکلی سنگ های برند به دلیل قیمت بالای کوپ ها از سمت معادن، قیمت تمام شده بالایی به خود اختصاص می دهند. با این حال با پرس و جو از افراد متخصص می توانید دسته های قیمت مناسبی نیز پیدا کنید.

تراورتن دره بخاری

کاربرد های سنگ تراورتن دره بخاری

نمای ساختمان

عمده استفاده این تراورتن در نمای ساختمان است. نماهای رومی و کلاسیک و حتی ترکیب آن با آجرنما فوق العاده زیبا خواهد شد و رهگذران را مجذوب خود خواهد کرد.

نرده سنگی

از دیگر کاربردهای این سنگ تولید انواع نرده سنگی (صراحی) گرد و چهارگوش است که می توانید در بالکن، حصار پشت بام و راه پله استفاده نمایید.

سنگفرش

از ابعاد مختلف فرشی این سنگ را می توانید در کف حیاط و فضای بیرونی و یا فضای داخلی کار کنید و از یکدستی آن با نمای خود لذت ببرید.

اسلب

اسلب های این تراورتن نیز با فرآوری های مختلف نظیر هوند تولید می شود و استقبال خوبی از سمت سایر کشورها به همراه دارد.

مصنوعات سنگی

از این سنگ در تهیه انواع مصنوعات سنگی همانند آبنماها ، روشویی ها، مجسمه ها و شومینه های سنگی استفاده می شود.

باغ و مناطق پشت کاری

می توانید سورت های درجه دو و سه این سنگ را برای مناطقی که اهمیت کمتری دارند و زیاد در دید نیستند با قیمت مناسبی تهیه و کار کنید.

انواع تراورتن دره بخاری

سنگ تراورتن دره بخاری به وسیله رنگ زمینه آن نام گذاری می گردد و انواع مختلفی دارد. سفید ، کرم ، کرم روشن ، شکلاتی و عسلی از انواع آن هستند.

برای تجربه خرید بهتر از معمار یا طراح خود بخواهید رنگ مناسب نمای ساختمان شما را پیشنهاد دهد. البته اکثر طراحان به دلیل زیباتر شدن و لوکس تر بنظر رسیدن از سنگ سفید در طراحی خود استفاده می کنند.

در نظر داشته باشید که تراورتن های سفید از قیمت نسبتا بالایی برخوردار هستند و موجب افزایش هزینه های ساخت و ساز شما می گردد. لذا این مورد را نیز حتما در خرید های خود لحاظ بفرمایید.

معدن سنگ تراورتن دره بخاری

معدن این سنگ نیز در کنار سایر بزرگان و در محلات استان مرکزی قرار دارد. در این منطقه برندهای برتر سنگ های ساختمانی نظیر تراورتن عباس آباد، آتشکوه، حاجی آباد و دره بخاری استخراج می شود که متاسفانه معادن دو برند پرطرفدار آتشکوه و حاجی آباد به مشکل خورده و در حال حاضر فعالیت کمی دارند یا متوقف شده اند.

خرید سنگ تراورتن دره بخاری از اصفهان

سنگ های ساختمانی بخش بزرگی از هزینه های ساختمان را به خود اختصاص می دهند و هر سنگ ویژگی ها و موارد استفاده و کاربرد مخصوص به خود را دارد لذا پیشنهاد می شود جهت تجربه خریدی بهتر و جلوگیری از ضرر های احتمالی حتما با افراد متخصص در این حوزه مشورت نمایید.

خرید بی واسطه از کارخانجات سنگبری

استان اصفهان و شهرک صنعتی محمودآباد قطب تولید سنگ کشور است و اگر قصد خرید بی واسطه از کارخانجات سنگبری این شهرک را دارید از طریق گزینه های ارتباطی با ما تماس برقرار کنید تا از بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت بهره مند شوید.

شبکه های اجتماعی

به منظور تعامل بیشتر و اطلاع رسانی موجودی ها و فروش های ویژه با کلیک روی هر یک از شبکه های اجتماعی زیر به جمع ما ملحق شوید

کانال تلگرام

صفحه اینستاگرام

گزینه های تماس باما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 7 =