مرمریت

مرمریت مهکام مشکی اصفهان

مرمریت مهکام مشکی اصفهان

در این مقاله به بررسی مرمریت مهکام مشکی اصفهان می پردازیم. مرمریت مهکام (Mahkam Marble) یا به اصطلاحی دیگر مرمریت جندق در استان اصفهان و شهرستان جندق استخراج می شود و بر همین اساس در ابتدا جندق نامیده می شد بعدها به دلیل اهمیت و جایگاه این سنگ در صادرات و در جریان برندسازی مهکام نامیده شد.

ویژگی های مرمریت مهکام

مرمریت مهکام مشکی اصفهان همانطور که گفته شد از زمینه رنگی مشکی/قهوه ای و رگه های مات و زیبای طلایی و سفید برخوردار است که محیط کار شده را همانند یک اثرهنری دلربا تبدیل می کند که قطعا هر فردی را مجذوب خود خواهد کرد.

مرمریت مهکام در دسته سنگهای اسپایدر قرار می گیرد. دلیل این دسته بندی نیز شباهت رگه های این سنگ به تار عنکبوت است. از محصولات مشابه آن می توان به مرمریت اسپایدر دهبید اشاره نمود.

پس زمینه این سنگ برخلاف نام آن که به مشکی اشاره دارد ، متمایل به قهوه ای است و بسیاری آن را مرمریت قهوه ای می نامند.

صادرات مرمریت مهکام

این سنگ به دلیل ویژگی ها و جذابیت طبیعی که دارد خیلی زود به بازارهای بین المللی راه پیدا نمود و به یک برند در این زمینه تبدیل شد. درحال حاضر کشورهای حاشیه خلیج فارس ، عراق ، ازبکستان و ترکیه از واردکنندگان این مرمریت به شمار می روند.

با افزایش تقاضا از سمت خارج کشور ، تولیدکنندگان نیز به فرآوری و تولید آن در ابعاد و کیفیت صادراتی پرداختند تا سهم ایران را از بازارهای جهانی گسترش دهند.

کاربردهای مرمریت مشکی مهکام اصفهان

در حال حاضر مرمریت مهکام بصورت پله ، زیرپله ، پلاک عرض 40 ، پلاک عرض 30 ، انواع فرشی و اسلب فرآوری می شود. لازم به ذکر است اسلب های تولید شده از این سنگ فوق العاده لوکس و خیره کننده هستند و گزینه مناسبی برای لابی هتل ها ، نمایشگاه ها ، دفاتر شرکت ها و مجتمع های مسکونی محسوب می شود.

پله های مرمریت مهکام به دو صورت صادراتی و داخلی برش میخورند. پله های صادراتی عرض 33 و ضخامت 3 سانتی متری دقیق دارند. پله های داخلی به دلیل عرف موجود در ساخت و ساز کشور با عرض 35 تولید می شوند. طول آنها نیز از یک متر شروع می شود.

در مورد پلاک ها نیز بطور معمول در عرض 40 و 30 تولید شده و ضخامت آنها در سطح صادراتی 2 سانتی متر دقیق و در بازار داخلی معمولا 1.8 بریده می شوند.

همچنین از موارد مهم و پراستفاده این سنگ قاب آسانسور است که فوق العاده پیشنهاد می شود. اگر سازنده هستید این سنگ کمک شایانی به فروش پروژه های شما انجام می دهد و مردمک چشم خریداران را در هنگام بازدید بازتر می کند و احساسات آنان را برمی انگیزد!!

مزایای مرمریت مهکام

از مزایای مرمریت مهکام مشکی اصفهان فارغ از زیبایی های آن که پیش از این به آن پرداختیم ، می توان به ساب پذیری آن اشاره نمود. جنسیت این سنگ به گونه ای است که در برابر ساب و کالیبر مقاومت چندانی ندارد در نتیجه خروجی کار سطح براق ، آینه ای و درخشان می باشد که بر زیبایی آن می افزاید.

از دیگر نکات مثبت این مرمریت جذب آب پایین آن است که در موارد خاص می توان از آن در محیط باز نیز استفاده نمود، همین امر نیز همانند مرمریت لاشتر موجب افزایش تقاضای آن در بازارهای خارجی شده است.

همچنین این سنگ از مقاومت سایشی نسبتا بالایی برخوردار است به راحتی مخدوش و فرسوده نمی گردد.

معدن مرمریت مهکام

معدن این سنگ در 375 کیلومتری شمال شرق استان اصفهان در نزدیکی شهرستان خور و بیابانک و منطقه ای بنام خندق کشف شده است و در حال حاضر با حداکثر ظرفیت نسبت به استخراج و تامین نیاز بازار می پردازد. امید است با ارتقای تکنولوژی معادن از انفجار بی رویه و هدر رفت منابع طبیعی جلوگیری شود.

قیمت سنگ مهکام

قیمت این سنگ به عوامل مختلفی بستگی دارد. هرچقدر رگه های آن شلوغ و درهم تنیده تر باشند از قیمت مناسب تر و هرچه این رگه ها منظم تر و یکدست تر باشند از قیمت بالاتری برخوردارند.

همچنین از دیگر عوامل موثر بر قیمت مرمریت مهکام ابعاد برش آن است. اگر در ابعاد دقیق و صادراتی تولید شده باشند طبیعتا قیمت بیشتری را به خود اختصاص می دهند.

سورتینگ دسته ها نیز بسیار بر قیمت تاثیرگذار است. سنگهای ساختمانی نیز همانند سایر محصولات ساختمانی درجه بندی می شوند. این درجه بندی بر اساس کیفیت ، نقش و نگار ، اندازه طول و به اصطلاح قد و پای سنگ انجام می شود و بطور معمول بصورت سوپر ، ممتاز ، درجه یک و درجه دو جداسازی می شوند.

خرید سنگ مرمریت مهکام

اگر به دنبال خرید سنگ مرمریت مهکام در هر سایز و ابعاد چه صادراتی و چه داخلی هستید از طریق گزینه های تماس موجود در سایت باما در ارتباط باشید تا از مناسب ترین و بی واسطه ترین قیمت ها بهره مند شوید.

همچنین اگر به ابعاد خاص یا متراژ بالا نیازمندید می توانیم بصورت سفارشی در شهرک صنعتی محمودآباد اصفهان برای شما تولید کنیم.

جهت اطلاع روزانه از موجودی ها و قیمت ها و همچنین از دست ندادن فروش های ویژه با کلیک بر هریک از گزینه های زیر به شبکه های مجازی ما بپیوندید.

کانال تلگرام

صفحه اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =