گرانیت

گرانیت 60*30 نطنز – قیمت اصفهان

 یکی از گزینه های مناسب جهت سنگفرش ساختمان و محوطه گرانیت ها هستند و گرانیت 60*30 نطنز از مواردی است که اخیرا مورد توجه زیادی قرار گرفته است.

در این مطلب به بررسی مزایا و معایب گرانیت 30 در 60 نطنز و همچنین در پایان به قیمت بسیار مناسب آن در استان اصفهان می پردازیم.

چرا گرانیت 60*30 نطنز؟

بر خلاف ابعاد مربعی مانند 60*60 و 40*40؛ سنگ هایی که طول آنها دو برابر عرض آنهاست را می توان به شکل های مختلف و خلاقانه ای کار نمود.

امروزه طراحان و اجرا کنندگان سعی می کنند سنگفرش کف ساختمان یا محوطه را با چیدمان های درهم و منظم، جذاب و خیره کننده سازند. همین عامل موجب افزایش تقاضای گرانیت های 30 در 60 شده است.

همچنین این سنگ به دلیل داشتن ابعاد و کیفیت استاندارد بین المللی در سطح گسترده به سایر کشور ها صادر می گردد که در بخش مربوطه بیشتر به آن می پردازیم.

مزایا و معایب گرانیت 30 در 60 نطنز

از ویژگی های این گرانیت محبوب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استحکام فوق العاده

مقاومت گرانیت ها معرف حضور همه هست و نیازی به تعریف نیست. آهن موجود در گرانیت ها سبب استحکام بالای آنها گردیده است لذا به راحتی مورد آسیب قرار نمی گیرند.

  • قیمت مناسب

گرانیت سفید نطنز نسبت به سایر هم رده های خود مانند گرانیت نهبندان قیمت مناسب تری دارد و حدود 20 درصد پایین تر است.

این دو گرانیت از لحاظ کیفیت یکسان اند لذا نزدیکی معدن نطنز به کارخانجات سنگبری اصفهان موجب کاهش هزینه های حمل و نقل کوپ سنگ و در نهایت کاهش بهای تمام شده می شود.

  • جذب آب پایین

 از دیگر ویژگی های مهم گرانیت نطنز جذب آب پایین آن است که بطور مستقیم بر سایر ویژگی ها نیز اثرگذار است. جذب آب کم استحکام سنگ را بالا می برد و آن را در هر جایی قابل استفاده می کند.

همچنین احتمال زنگ زدگی و زردی سنگ را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد تا جایی که نیازی به نگرانی در مورد آن نیست.

  • مقاومت سایشی و فرسایشی

سطح این سنگ به راحتی مورد خراش و ترک خوردگی قرار نمی گیرد همچنین در برابر فرسایش نیز بسیار مقاوم است و دچار خوردگی نمی گردد.

  • مقاوم در برابر کلیه شرایط آب و هوایی

در هر نقطه ای از کشور با هر آب و هوایی با خیال راحت از گرانیت 60*30 نطنز استفاده نمایید؛

ویژگی جذب آب پایین این سنگ آن را در برابر یخ زدگی مقاوم ساخته است.

  • طول عمر بالا

طی بررسی هایی که توسط یک تیم محقق روسی انجام گرفت دریافتند که حداقل 500 سال طول می کشد تا اولین آثار فرسایش گرانیت ها مشاهده شود!

البته این آمار بستگی به عوامل مختلفی دارد ولی در کل گرانیت ها به مقاومت و طول عمر بالا معروف هستند.

معایب گرانیت نطنز

حال که به ویژگی های مثبت این سنگ پرداختیم بهتر است معایب و موارد احتیاط آن را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

  • به هیچ عنوان در آزمایشگاه استفاده نشود!

کلیه گرانیت ها در مواجهه با پرتو های آزمایشگاهی و اشعه ایکس و گامو، مواد شیمیایی از خود ساتع می کنند که تنفس و در معرض آن قرار گرفتن برای انسان مضر است.

استفاده از آن در محیط عمومی بیمارستان بطور کلی مشکلی ندارد.

  • برف ها را پارو بزنید!

اگر در فضای آزاد این سنگ را کار می کنید سعی کنید سطح آن را تا جای ممکن خشک نگهدارید. لغزنده بودن ویژگی همه سنگ هاست و گرانیت ها نیز از این امر مستثنی نیستند.

کاربرد های گرانیت 30 در 60 نطنز

بطور کلی گرانیت نطنز را در هر جایی می توان استفاده کرد و از این بابت محدودیتی ندارد؛ در ادامه به عمده ترین و اصلی ترین کاربرد های این سنگ می پردازیم.

  • نمای ساختمان

در واقع به دلیل وزن سنگین گرانیت ها استفاده از آن در نمای ساختمان به منظور حفظ جان عابران پیاده منع شده است؛ لذا اگر قصد استفاده از آن را دارید حتما اسکوپ کنید و صرفا به ملات اکتفا نکنید.

  • سنگفرش

اصلی ترین و عمده ترین کاربرد گرانیت نطنز سنگفرش ساختمان شامل محیط داخلی، پشت بام و روف گاردن، حیاط و محوطه باغ و ویلا، پیاده رو، پارکینگ و… است.

سنگفرش گرانیت سایز 30 در 60 نطنز و نهبندان اخیرا مورد توجه و استقبال زیادی قرار گرفته است.

  • صادرات

گرانیت های سایز 30 در 60 به دلیل مطابقت با ابعاد استاندارد بازار های جهانی به کشورهایی نظیر عراق، آذربایجان، امارات، ازبکستان، ترکمنستان و… صادر می شود و از تقاضای خوبی نیز در بازار کشورهای نامبرده بهره مند است.

  • قرنیز

ممکن است عرض 30 سانتی متری برای واحد های مسکونی بزرگ باشد لذا می توانید آن را به دلیل قیمت اقتصادی تهیه کرده و از سنگ کار خود بخواهید به دو نیم تبدیل کند.

معدن گرانیت نطنز کجاست؟

این معدن در شهرستان نطنز واقع در استان اصفهان قرار دارد و نام گذاری آن نیز بر همین اساس صورت گرفته است.

علاوه بر گرانیت سفید، از این معدن گرانیت مشکی نیز استخراج می گردد که باز به دلیل قیمت مناسب مورد استقبال قرار گرفته است.

سنگ های مشابه گرانیت نطنز

سایر گرانیت های گل پنبه ای زمینه سفید مشابه نطنز عبارتند از :

  • گرانیت نهبندان
  • گرانیت مروارید مشهد
  • گرانیت بروجرد
  • گرانیت زاهدان

تفاوت گرانیت نطنز با گرانیت نهبندان

هردو گرانیت نسبتا از کیفیت و جنسیت یکسانی برخوردارند منتها در برخی موارد تفاوت هایی نیز در آنها مشاهده می شود:

  • از لحاظ ظاهری

دانه های گرانیت نطنز ریزتر و دارای تراکم بیشتری است؛ نهبندان دانه های درشت تری دارد و در کنار آنها هاله های زیبای کرم، طوسی و پرتقالی دیده می شود.

هر دو سنگ در درجات ضعیف دارای لکه های سیاه بزرگ به اصطلاح غده می باشند که در هنگام سورتینگ از سایرین جدا می گردد.

  • ساب پذیری

بطور معمول گرانیت نهبندان از قابلیت ساب پذیری بهتری برخوردار است لذا سطح درخشنده تری از نطنز دارد. از طرفی گرانیت نطنز احتمال لغزندگی و سرخوردگی کمتری دارد.

مطلب پیشنهادی : گرانیت 60*30 نهبندان قیمت اصفهان

خرید گرانیت 60*30 نطنز از اصفهان

همانطور که گفته شد این گرانیت به دلیل نزدیکی معدن آن با کارخانجات سنگبری اصفهان از قیمت مناسب تری در این استان برخوردار است.

مجموعه اترس با تولید تخصصی گرانیت 30 در 60 نطنز و نهبندان مفتخر است این محصول را با نصف قیمت بازار به همکاران عزیز عرضه نماید.

به دلیل حجم گسترده سفارشات، آماده سازی و ارسال ممکن است بین 7 الی 10 روز زمان بر باشد لذا جهت برخورداری از قیمت های ویژه نسبت به رزرو نوبت تولید اقدام نمایید.

کانال تلگرام صفحه اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + چهار =